دیزاین به سبک بانوان

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
پیوندها

خدمات چاپ کتاب نشر متخصصان

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۱۶ ب.ظ

 

ترجمه و تایپ تخصصی کتاب 

نویسندگان می‌بایست توجه داشته باشند که تایپ عمومی که در بازار انجام می‌شود با تایپ کتاب متفاوت می‌باشد لذا به نویسندگان پیشنهاد می‌گردد که در صورت امکان نوشته‌های خود را به صورت دست نوشته به انتشارات تحویل دهند.

ویراستاری

ویراستاری مجموعه‌ای از فعالیت‌های علمی و تخصصی است که هدف آن بهبود بخشیدن به ارائه مطالب نوشته شده و تصحیح خطاها و نواقص می‌باشد. لازم به ذکر است در موسسه پیوهش برتر ویراستاری به دو زبان فارسی و انگلیسی انجام می‌گیرد.

صفحه آرایی

صفحه آرایی عبارت است از ایجاد نظم و روابط منطقی و موزون بین عناصر نوشتاری و تصویری با هدف تسهیل خواندن و ترغیب خواننده به ادامه خواندن از طریق ایجاد زیبایی و خلاقیت. در صفحه آرایی فایل قالب کتاب گرفته و بر زیبایی آن افزوده می گردد.

 اخذ شابک یا ISBN

موسسه پژوهش برتر پس از طی مراحل اولیه کتاب (ویراستاری و صفحه آرایی) به هر کتاب یک شابک یا ISBN اختصاص داده می‌شود که از آن زمان به بعد این کد منحصربه‌فرد نشان دهنده شماره شناسه کتاب خواهد بود. لازم به ذکر است شابک یا (ISBN) در قسمت شناسنامه کتاب، فیپای کتاب و پشت جلد کتاب به صورت بارکد نوشته می‌شود.

اخذ فیپا

فیپا یا فهرست نویسی پیش از چاپ عبارت است از فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب، پیش از انتشار که در صفحه حقوقی یا صفحه شناسنامه کتاب درج می‌گردد. فیپا می‌تواند به کاهش هزینه‌های فهرست نویسی در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاعاتی کشور، یکدستی در اطلاعات کتاب شناختی و تسریع در پخش اطلاعات یک اثر در سطح شبکه‌های ملی و بین‌المللی منجر گردد.

اخذ مجوز کتاب

پس از دریافت فیپا، موسسه پیوهش برتر یک نسخه از کتاب (پرینت کتاب با صحافی فنری)، فایل PDF کتاب، کپی از صفحه فیپای کتاب، مدارک شناسایی نویسندگان و در صورت لزوم مدارک تحصیلی را جهت دریافت مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان بهارستان تهران می‌فرستد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بعد از بررسی‌های مربوطه مجوز کتاب را صادر می کند.

طراحی جلد کتاب 

پس از اخذ مجوز توسط انتشارات، کتاب وارد مرحله طراحی جلد می شود. طراحی می تواند با حضور مستقیم و غیر مستقیم نویسندگان صورت گیرد. اما در نهایت می بایست به تایید فرد نویسنده برسد. در این مورد ایده های اولیه نویسندگان پیاده سازی می گردد و پس از اصلاحات لازم جلد نهایی تهیه می گردد.

چاپ کتاب

با توجه به نوع کتاب برای چاپ محتوای کتاب معمولاً از کاغذهای ۷۰ گرمی تحریر، ۸۰ گرمی تحریر، گلاسه و یا کاهی و جلد را از نوع شومیز (مقوای ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرمی و برای روکش آن از سلفون مات یا براق و گاهی نیز از uv موضعی)، گالینگور و یا جلد سخت استفاده می‌کنند.

ارسال کتاب

پس از انجام کلیه مراحل فوق (انجام کل مراحل چاپ کتاب) کتاب‌های چاپ شده بسته بندی می‌شود و به تعداد درخواست نویسندگان فرستاده می‌شود.

 

 

https://www.motekhassesan.com/publish-book-services/

۹۹/۰۶/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
دلقک مشهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی