دیزاین به سبک بانوان

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
پیوندها

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۵:۳۲۲۰
مهر

همانطور که اشاره شد، بیشتر کارکرد لایت کوین شبیه بیت کوین است. هرچند لایت کوین یکسری مزیت هایی نسبت به بیت کوین دارد. از این مزیت ها می توان به استخراج هش لایت کوین، سرعت در ساخت بلاک و حجم بالای عرضه اشاره کرد. این مزیت ها باعث رشد این ارز در بازار شده است. بیت کوین و لایت کوین ارزهای غیر متمرکز هستند و اطلاعات خود را کد گذاری و دور از دسترس دولت ها و سازمان های نظارتی نگهداری می کنند.

اثبات کار
بیت کوین و لایت کوین هر دو از اثبات کار به عنوان قانون اجماع برای تولید بلاک استفاده می کنند. برای مثال استخراج کننده ها به حل محاسبات ریاضی پیچیده می پردازند تا به یک اجماع و اثبات کلی برسند. بعد از این که استخراج کننده ها موفق به اضافه کردن بلاک معتبر جدید به بلاکچین می شوند توسط شبکه جایزه دریافت می کنند.

ذخیره سازی و مبادلات
دلیل اصلی سرمایه گذاران برای انتخاب بیت کوین و لایت کوین، امکان آسان انتقال این ارزها است. این دو ارز را به راحتی و آسانی می توان در شبکه ارزهای دیجیتال خرید یا معامله کرد. حتی استخراج این دو ارز هم ساده است. از شباهت های دیگر بیت کوین و لایت کوین می توان به ضرورت هرکدام برای کیف پول های سرد، قیمت، آئین نامه ها و … اشاره کرد.

مقایسه بیت کوین و لایت کوین2


تفاوت های بیت کوین و لایت کوین


با وجود شباهت های بسیار لایت کوین و بیت کوین، به تفاوت هایی هم می توان اشاره کرد. هرچند که کاربران بیت کوین بسیار زیاد هستند و روز به روز به جمعیت آن ها افزوده می شود ولی بعضی از سرمایه گذاران، لایت کوین را برای سرمایه گذاری ترجیح می دهند.

سرعت در معاملات
یکی از مزیت های لایت کوین سرعت انتقالات بالای آن است که همین دلیل باعث جذب سرمایه در این ارز شده است. ابداع کننده های لایت کوین تلاش های مضاعفی انجام دادند تا بتوانند دسترسی و مبادلات این ارز را سرعت بخشند. سرعت انتقالات در لایت کوین تقریبا 4 برابر بیت کوین است. افرادی که به دنبال سرعت بالا در نقل و انتقالات هستند لایت کوین را ترجیح می دهند.

حجم بازار
نکته ای که بیت کوین را از ارز های دیجیتال دیگر متمایز می کند حجم بالای بازار آن است. حجم بازار بیت کوین در مقایسه با لایت کوین 70 برابر بیشتر است. بیت کوین نه تنها نسبت به لایت کوین بلکه نسبت به اتریوم که دومین ارز دیجیتال بازار محسوب می شود هم بسیار بزرگتر است. بنابراین بیت کوین سال هاست حجم بیشتر بازار را از آن خود کرده و به این روند ادامه می دهد.

توزیع
یکی دیگر از تفاوت های بیت کوین و لایت کوین در میزان عرضه آن ها است. بیت کوین نمی تواند بیشتر از 21 میلیون ارز تولید کند. این در حالی است که لایت کوین تا سقف 84 میلیون ارز می تواند تولید کند. در ابتدا به نظر می آید این یک مزیت بزرگ برای لایت کوین محسوب می شود ولی در دنیای واقعی تاثیر ناچیزی دارد. زیرا بیت کوین می تواند به قسمت های بیشماری تقسیم شود. در واقع شما میتوانید حداقل تا یک صد میلیونیوم (0.00000001) بیت کوین را معامله کنید پس محدودیتی در مقدار قابل معامله وجود ندارد.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید لایت کوین و بیت کوین شباهت های زیادی دارند اما تفاوت های آن ها هم محسوس است. پس می توان به این دو به عنوان سرمایه های مطمئن اشاره کرد. انتخاب هر کدام از بیشمار ارز دیجیتال یکی از مزیت های بازار رمز ارز است. شما کدام ارز را انتخاب می کنید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

 

همه چیز درباره ارز دیجیتال لایت کوین

دلقک مشهدی