دیزاین به سبک بانوان

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
پیوندها

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۶:۳۸۱۵
آبان

عرضه اولیه دیفای یا DEX چیست؟

عرضه اولیه های صرافی غیرمتمرکز (IDO) که مخفف عبارت Initial DEX Offering است، جانشین سایر مدل‌های جذب سرمایه از جمله عرضه اولیه کوین (ICO)، عرضه اولیه اوراق بهادار (STO) و عرضه اولیه صرافی (IEO) محسوب می‌شوند. IDO با ارائه نقدینگی بالا و فوری در هر سطح قیمتی، یک انتخاب عالی برای پروژه‌های جدید و استارتاپ‌های ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

بر خلاف دیگر روش‌های جذب سرمایه که در بخش فوق به آنها اشاره شد، IDO ها عموماً روشی عادلانه برای راه‌اندازی یک پروژه جدید ارز دیجیتال محسوب می‌شوند، چراکه در این مدل پیش استخراج (pre-mine) وجود ندارد. (در سیستم pre-mine بنیانگذاران پروژه نسبت به اعضای کامیونیتی در اولویت اول قرار می‌گیرند.)

نحوه کار عرضه اولیه کوین

ICO معمولاً توسط یک شرکت جدید یا مطرح که به دنبال افزایش سرمایه برای رشد خود است، برگزار می‌شود. به‌طور مرسوم، بسیاری از شرکت‌ها برای جمع‌آوری سرمایه به سرمایه‌گذاران فرشته (angel investors)، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر (venture capital) یا عرضه اولیه عمومی (IPO) بازار سهام روی می‌آورند.

وقتی یک کسب‌وکار یک عرض اولیه ICO راه‌اندازی می‌کند، ارز خود را به دلار می‌فروشد. این ارز جدید باید از لحاظ تئوری ارزش شرکت یا خدمات پایه آن را دنبال کند. به همین دلیل است که SEC اغلب با عرض اولیه کوین‌ها مشابه سایر اوراق بهادار رفتار کرده و آنها را ملزم به رعایت قوانین می‌کند. ICO ها می‌توانند کاملاً پر ریسک باشند. در یک مورد، SEC یک بنیان‌گذار ICO را متهم به کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران به‌واسطه یک ICO 42 میلیون دلاری کرد.

https://arztoday.com/what-is-ido/

دلقک مشهدی